1. |
Postanowienia Wstępne |
1.1. |
Sklep internetowy www.machaon.pl , prowadzony jest przez MACHAON SP. Z O.O. z siedzibą w Krakowie pod adresem ul. Dobrego Pasterza 118E/22, Kraków 31-416 wpisanego do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Krakowie Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000579545, NIP 6793117288, REGON 362722477. |
1.2. |
Niniejszy regulamin (dalej jako „Regulamin”) określa prawa i obowiązki stron, zasady korzystania ze sklepu internetowego MACHAON, zasady i tryb zawierania umowy, składania zamówień w sklepie internetowym MACHAON, dostarczania zamówionych towarów Zamawiającemu, zasad zapłaty ceny oraz innych opłat, uprawnienia Zamawiającego do anulowania zamówienia i odstąpienia od umowy, ograniczenia prawa do odstąpienia wynikające z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r poz. 827), skutki odstąpienia od umowy, procedury rozpatrywania reklamacji, zasady odpowiedzialności sklepu internetowego MACHAON za jakość świadczenia, zasady oraz treść gwarancji i usług posprzedażowych. |
1.3. |
Zamieszczone na stronach sklepu ceny są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Prezentowany katalog produktów nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu cywilnego i ma jedynie charakter informacyjny. |
1.4. |
Kontakt ze sklepem internetowym MACHAON – za pośrednictwem poczty elektronicznej: info@machaon.pl; telefonicznie: +48 888 866 922; pisemnie na adres: ul. Dobrego Pasterza 118E/22, Kraków 31-416 |
2. |
Definicje |
2.1. |
Sprzedawca - MACHAON Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Dobrego Pasterza 118E/22, kod pocztowy 31-416, wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000579545, NIP 6793117288, REGON 362722477. |
2.2. |
Klient (Kupujący) - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu. |
2.3. |
Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. |
2.4. |
Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu. |
2.5. |
Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym machaon.pl |
2.6. |
Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie. |
2.7. |
Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu. |
2.8. |
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą. |
2.9. |
Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie. |
2.10. |
Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta. |
2.11. |
Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności. |
2.12. |
Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów. |
2.13. |
Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. |
2.14. |
Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło. |
3. |
Informacje Ogólne |
3.1. |
Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta. |
3.2. |
Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami. |
3.3. |
Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami netto (nie uwzględniają podatek VAT). |
3.4. |
Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży. |
3.5. |
W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy. |
3.6. |
Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu. |
4. |
Zakładanie Konta w Sklepie |
4.1. |
Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. |
4.2. |
Założenie Konta w Sklepie jest darmowe. |
4.3. |
Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji. |
4.4. |
Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w 1.2. |
5. |
Zasady składania Zamówienia |
W celu złożenia Zamówienia należy: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kupujący zgadza się z tym, że dokonuje zakup w celach zawodowych. Jeśli zakup nie ma charakteru zawodowego, koniecznie to zaznaczyć podczas składania zamówienia w polu Jeżeli chcesz dodać komentarz do swojego zamówienia, zapisz go poniżej, które znajduje się w sekcji Sposób dostawy. |
|
6. |
Wykonanie Umowy Sprzedaży |
6.1. |
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 6 Regulaminu. |
6.2. |
W przypadku wyboru przez Klienta: |
|
|
|
|
|
|
6.3. |
Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia. |
|
|
|
|
6.4. |
Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób: |
|
|
|
|
|
|
7. |
Zwrot/wymiana Towaru |
7.1. |
Klient, który nie jest Konsumentem może tylko i wyłącznie za zgodą Sprzedawcy dokonać zwrotu/wymiany dostarczonego towaru w ciągu 5 dni roboczych od momentu odbioru towaru, pod warunkiem, że: |
|
|
|
|
|
|
7.2. |
W przypadku zwrotu/wymiany towaru Sprzedawca zastrzega sobie możliwość potrącenia do 30% wartości brutto przedmiotu zamówienia. Koszty dostawy zwracanego/wymienianego towaru ponosi Kupujący. |
7.3. |
W przypadku rezygnacji z zamówienia w terminie powyżej 5 dni roboczych od momentu wysłania potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę, Kupujący zostanie obciążony karą umowną w wysokości 30% wartości brutto przedmiotu zamówienia. Jeśli produkt został wysłany do Kupującego to Sprzedawca zastrzega sobie możliwość potrącenia kosztów dostawy. |
8. |
Procedury Reklamacyjne |
8.1. |
Sprzedawca przestrzega obowiązku dostarczania Produktów bez wad. |
8.2. |
Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty. |
8.3. |
Sprzedawca może udzielić Klientowi pisemnej gwarancji. Gwarancja rozpoczyna się w momencie dostarczenia towaru i objęte są nią wyłącznie wady fabryczne tkwiące w towarze sprzedanym. |
8.4. |
Klient w przypadku, gdy produkt ma wadę, ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz.U.2014, poz. 121 z późn. zmianami) art. 556 – 576 Rękojmia za wady. |
8.5. |
W sytuacji wystąpienia wady Klient może złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań: |
|
|
|
|
|
|
|
|
8.6. |
Jeśli Klient żąda wymiany rzeczy lub jej naprawy, Sprzedawca może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że opcja wskazana przez Klienta: |
|
|
|
|
8.7. |
Sprzedawca odpowiada wobec Klienta za sprzedany towar z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie 12 miesięcy od momentu jego wydania. Klient powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu. |
8.8. |
Reklamacje przyjmujemy w formie pisemnej z wysyłką na adres Sprzedawcy podany w rozdziale 1.4. Regulaminu. Należy opisać zauważoną wadę i określić swoje żądania. |
8.9. |
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli produkt został zepsuty przez kuriera. |
8.10. |
Sprzedawca przyjmuje reklamacje z tytułu kompletności Produktów w ciągu 5 dni od doręczenia towaru |
8.11. |
Reklamacje z tytułu rękojmi przyjmujemy w formie pisemnej, z wysyłką na adres Sprzedawcy podany w rozdziale 1.4. Regulaminu. |
8.12. |
Konsument oraz przedsiębiorca, dokonujący zakup w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością, ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. |
8.13. |
Konsument oraz przedsiębiorca, dokonujący zakup w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością, może składać reklamacje z tytułu rękojmi przez okres 1 rok od dnia otrzymania Produktu. |
8.14. |
Reklamacja do Sprzedawcy JAKICHKOLWIEK wad fizycznych towaru bez złożenia odpowiedniej reklamacji do firmy kurierskiej z powodu braku kontroli towaru w momencie odbioru - zostanie odrzucona przez Sprzedawcę. Nie dotyczy wad ukrytych, których nie można wykryć bez rozpoczęcia użytkowania produktu. |
9. |
Polityka Prywatności |
9.1. |
Dane osobowe podane przez Użytkowników w miejscach do tego przeznaczonych, Machaon. sp. z o.o. przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z polityką prywatności zawartą w Załączniku, który można pobrać pod linkiem - Polityka prywatności |
10. |
Oferowane metody Dostawy ta Płatności |
10.1. |
Oferowane metody dostawy można pobrać pod linkiem - Dostawa |
10.2. |
Oferowane metody płatności można pobrać pod linkiem - Płatności |
11. |
Przechowywanie Towarów |
11.1. |
Towary opłacone |
Usługa zapewnia przechowywanie towarów opłaconych przez Klienta na korzyść firmy Machaon sp. z o.o. w ciągu 20 (dwadzieścia) dni kalendarzowych od dnia otrzymania płatności na nasze konto bankowe lub wystawienia Faktury do otrzymanego zamowienia. Za przechowywanie od 31 dnia kalendarzowego zostanie naliczona opłata za przechowywanie. Koszt zależy od okresu terminu przechowywania oraz wielkości/wagi towarów. |
|
|
|
11.2. |
Towary wysyłane do magazynu firmy Machaon sp. z o.o. |
Towary wysłane do naprawy (na diagnostykę) i naprawione (sprawdzone) są przechowywane bezpłatnie przez 10 (dziesięć) dni kalendarzowych od momentu powiadomienia Klienta o gotowości wysyłki. Na tych samych zasadach są przechowywane paczki, wysłane bez zgody firmy Machaon sp. z o.o., oraz paczki otrzymane od nieznanego nadawcy. |
|
Za przechowywanie od 11 dnia kalendarzowego zostanie naliczona opłata za przechowywanie. Koszt zależy od okresu terminu przechowywania oraz wielkości/wagi towarów. |
|
|
|
Jeśli w ciągu 30 (trzydziestu) dni kalendarzowych przesyłka nie została odebrana przez Klienta (nadawcę) w firmie Machaon sp. z o.o. w tym sensie, że Klient (Nadawca) nie odpowiedział na powiadomienie (lub odpowiedział, ale nie podał danych do wysyłki) przesyłka ta zostanie uznana za nieodebraną, a odpowiedzialność firmy Machaon sp. z o.o. wobec Klienta (nadawcy) za bezpieczeństwo przesyłki wygasa. Firma Machaon sp. z o.o. ma prawo do dysponowania taką przesyłką według własnego uznania. |
|
Wszystkie powiadomienia są realizowane pocztą elektroniczną, tj. e-mailem. |
- W koszyku nie ma jeszcze produktów
- Wysyłka
- Razem 0,00 zł