7.
|
Zwrot, Wymiana Towarów
|
7.1.
|
Klient, który nie jest Konsumentem może tylko i wyłącznie za zgodą Sprzedawcy dokonać zwrotu/wymiany dostarczonego towaru w ciągu 5 dni roboczych od momentu odbioru towaru, pod warunkiem, że:
|
|
|
|
|
|
|
7.2.
|
W przypadku zwrotu/wymiany towaru Sprzedawca zastrzega sobie możliwość potrącenia do 30% wartości brutto przedmiotu zamówienia. Koszty dostawy zwracanego/wymienianego towaru ponosi Kupujący.
|
7.3.
|
W przypadku rezygnacji z zamówienia w terminie powyżej 5 dni roboczych od momentu wysłania potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę, Kupujący zostanie obciążony karą umowną w wysokości 30% wartości brutto przedmiotu zamówienia. Jeśli produkt został wysłany do Kupującego to Sprzedawca zastrzega sobie możliwość potrącenia kosztów dostawy.
|
8.
|
Procedury Reklamacyjne
|
8.1.
|
Sprzedawca przestrzega obowiązku dostarczania Produktów bez wad.
|
8.2.
|
Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
|
8.3.
|
Sprzedawca może udzielić Klientowi pisemnej gwarancji. Gwarancja rozpoczyna się w momencie dostarczenia towaru i objęte są nią wyłącznie wady fabryczne tkwiące w towarze sprzedanym.
|
8.4.
|
Klient w przypadku, gdy produkt ma wadę, ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz.U.2014, poz. 121 z późn. zmianami) art. 556 – 576 Rękojmia za wady.
|
8.5.
|
W sytuacji wystąpienia wady Klient może złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.6.
|
Jeśli Klient żąda wymiany rzeczy lub jej naprawy, Sprzedawca może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że opcja wskazana przez Klienta:
|
|
|
|
|
8.7.
|
Sprzedawca odpowiada wobec Klienta za sprzedany towar z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie 12 miesięcy od momentu jego wydania. Klient powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu.
|
8.8.
|
Reklamacje przyjmujemy w formie pisemnej, wypełnione drukowanymi literami z wysyłką na adres Sprzedawcy podany w rozdziale 1.4. Regulaminu.
Formularz zgłoszenia reklamacyjnego musi bezwzględnie zawierać następujące informacje:
Sporządzono dnia:
DANE KLIENTA
Imię i nazwisko reklamującego:
Nazwa firmy: 1)
NIP firmy: 1)
Aktualny adres:
Tel. kontaktowy:
Adres e-mail:
DANE REKLAMOWANEGO TOWARU
Numer zamówienia:2)
Rodzaj i numer dowodu zakupu (Paragon lub Faktura VAT):3)
Data zakupu towaru:
Nazwa towaru (produktu):
Numer seryjny produktu (jeśli produkt go posiada):
Dokładny opis niezgodności towaru z umową (opis wad):
Data wykrycia wady:
W jakich okolicznościach stwierdzono wadę:
Podpis osoby składającej reklamację:
Pieczątka firmy:1)
1)Dotyczy tylko podmiotów gospodarczych 2)Dotyczy zakupów dokonanych przez stronę machaon.pl 3)Dotyczy zakupów dokonanych przez inne źródła niż machaon.pl
Zgodnie z ustawą z dnia 27.08.1997r. Dz. U. z 2002r., Nr 101, poz. 923 ze zm., Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w zgłoszeniu reklamacyjnym dla potrzeb przeprowadzania procesu reklamacji nabytego przeze niego towaru.
W przypadku niepodania powyższych wymaganych do składania reklamacji danych lub ich częściowego braku, reklamacja nie zostanie rozpatrzona, tj. zostanie odrzucona bez zawiadomienia o tym Klienta.
|
8.9.
|
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli produkt został zepsuty przez kuriera.
|
8.10.
|
Sprzedawca przyjmuje reklamacje z tytułu kompletności Produktów lub wad fizycznych zewnętrznych w ciągu 3 dni roboczych od dnia doręczenia towaru.
|
8.11.
|
Konsument oraz przedsiębiorca, dokonujący zakup w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością, ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni.
|
8.12.
|
Konsument oraz przedsiębiorca, dokonujący zakup w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością, może składać reklamacje z tytułu rękojmi przez okres 1 rok od dnia otrzymania Produktu.
|
8.13.
|
Reklamacja do Sprzedawcy JAKICHKOLWIEK wad fizycznych towaru bez złożenia odpowiedniej reklamacji do firmy kurierskiej z powodu braku kontroli towaru w momencie odbioru - zostanie odrzucona przez Sprzedawcę. Wszystkie reklamacji rozpatrywane są TYLKO na podstawie protokołu szkody od firmy kurierskiej. Nie dotyczy wad ukrytych, których nie można wykryć bez rozpoczęcia użytkowania produktu.
|